4.3.2014 - tuesday

Jess, vad kul med tisdag. Det betyder ledig kväll och jag har planerat in en massa jag borde hinna göra. Först och främst måste jag åka och handla, kylskåpet börjar eka ganska tomt och jag har sett ut ett par recept i nyaste Pirkka tidningen som jag tänkte prova. Sedan skall jag också kila in via Rautia och handla längre skruvar till de nya handtagen/knopparna jag köpte, de som följde med var förstås för korta för ändamålet...
Efter det skall jag måla de två återstående köksstolarna, vilket kanske är kvällens viktigaste göra. Och hinner jag (läs: orkar) skall jag sy om en bordsduk till köksbordet. Det var det.
Det här med att huset borde städas har jag bara stängt ögonen för ett tag. Det får vänta till helgen. Jag har i alla fall nya krukrosor på borden, det kompenserar skiten tänker jag.
 
 
 
 
1 Nelly:

skriven

I fredagens (28.2) Talouselämä finns en artikel, som behandlar webb-butikers verksamhet och lönsamhet. I synnerhet klädbutiker nämns. Den artikeln kunde kanske intressera dig som är företagare i just den branchen.

Svar: Ahaa! Tack för det tipset Nelly, det skulle säkert absolut vara nyttigt att läsa. Då är frågan var man kunde få tag på tidningen såhär i efterhand..?
Linda

2 malinuccia:

skriven

http://www.talouselama.fi/uutiset/verkkokaupalla+on+tulos+ja+sovitusongelma++tassako+ratkaisu/a2235310

Svar: yeeei, tack Malin! Det ska jag läsa :)
Linda

Kommentera här: