3.3.2014 - Beige & Gold

 
Dagens färgkombination i klädväg går i beige och guld. En kombination jag tycker är väldigt fin, fräsch på något sätt.
Sitter faktiskt och letar efter randigt tyg i just den här färgkombinationen på nätet som bäst också. Till köksstolarna. Har ni några tips på var man kan hitta fina möbeltyger online? Skulle gärna gå till en fysisk tygbutik och se på tygerna in real life, men nu är det ju så att jag aldrig har möjlighet att göra det. Jobbar måndag-lördag och exakt de tider som alla andra butiker har öppet, så det gör ju det ganska omöjligt... Därför söker jag lyckan på nätet. Hojta till om ni har några bra tips!
 
1 Lotta:

skriven

Möbel Fix i Karis (tror den heter så, butiken där mellan Karis bok&papper och Pirjon lanka) har fina möbeltyger. De har ju också rätt så varierande öppethållning, kontakta dem. Har nån minnesbild av att de kanske kan ha en hel modellbok med randiga möbeltyger som jag nångång bläddrat i då jag sökt tyg. Och trevligare är de ju att få fingra och känna på tyget innan man köper :)

Svar: jag prata faktiskt med Lusse på Möbel Fix om det ett tag! Men det är just det där med att hitta tid som är knepigt... Fast man kan säkert komma överens om en träff utanför arbetstid också. Tack för tipset! :) Och jaa, absolut trevligare att se och känna på det på riktigt innan man slår till.
Linda

2 Emma:

skriven

Jag är grymt sugen på att fixa nya vårigare gardiner till vårt vardagsrum och hoppades på att IKEA skulle leverera men iom att vi i Esbo har ett mindre utbud än i dom andra varuhusen så blev det en stor besvikelse. Men sen sa min arbetskompis att kolla in denna sida;
http://www.jotex.fi/
Voi juta som där finns allt möjligt! :)

Svar: Joo, Jotex har jag beställt påslakan och gardiner från ett par gånger, riktigt bra sida! Tror det är någon "systerbutik" till Ellos, för man hittar deras produkter också på Ellos hemsida! Vi måste komma och kika på ert nya hem nåt tag snart Emma, och på lilla doggen! :)
Linda

Kommentera här: