19.3.2014 - Mattbekymmer

Testade mattmöblera lite här under helgen, och flyttade vardagsrumsmattan över till matsalen. Är ändå inte helt säker på om den skall få stanna där eller ej? Skulle vilja ha en enfärgad ryamatta i vardagsrummet istället för denna mönstrade och hittade rätt så fina på Mattotukku. Men sist och slutligen är det ganska svårt att se på bild om nyansen verkligen är den rätta.
 
Vad tycker ni, matsal utan mattan?
 
 
Eller matsal med mattan?
 


1 Hanna:

skriven

Med matta!

Svar: Det börjar jag också tycka nu när jag vant mig med att ha den där. Ser nog hemtrevligare ut på nåt sätt! Skall bara försöka få bordet mitt på mattan och under kristallkronan ännu så blir det bra :)
Linda

2 ika:

skriven

Definitivt med.
Vi har lite olika mattor i Popana som du kan låna hem om du vill.

Svar: Vad är de för storlekar? Och priser på ett ungefär? Sku behöva typ 130-140x170-200.
Linda

3 malinuccia:

skriven

Med med med! :)

Svar: :)
Linda

4 heidi:

skriven

jo med!!!

Svar: Ok, med tycks ju helt klart vara det vinnande alternativet här.
Linda

5 Lotta:

skriven

Varifrån är den fina kristallkronan? Är det med lampa i? Och ja, jag röstar också på MED matta ;)

Svar: Vet faktiskt inte varifrån den är, J har fått den i gåva av sina föräldrar.. Men den har lampa i jo! Eller 3st faktiskt. Antecknar din röst :)
Linda

6 anne:

skriven

Med matta, ser varmare å hemtrevligare ut

Svar: Det gör det! Det var bara ovant i början när man stirrat på rummet utan matta så länge :)
Linda

7 Cia:

skriven

Med matta. först tänkte jag .. utan .. men efter att kollat en gång till så ser det nog mysigare och varmare ut med matta :)

Svar: Mmm, jag var också skeptisk i början, men nu känns det nog som om mattan ska få stanna när ögat vant sig :)
Linda

8 Cecci:

skriven

MED matta!

9 Emma:

skriven

Absolut med matta. Mattan och kristallkronan sätter ju liksom direkt känslan och prägeln på rummet, love it! Sen ett tips som ännu kan förhöja känslan i rummet. Flytta gardinstången nästan upp till taket, nu är den ganska lågt och det känns lågt i tak, fast ni har en fantastik takhöjd. Eller så provar du helt enkelt att skippa gardinen, kan vara att den mysiga matta räcker till :)

Svar: Tack för tipset! Skall prova! :)
Linda

10 Josse:

skriven

Behövs det sägas?;) MED matta!

11 Maggie:

skriven

Jag brukar vara himla skeptisk till att ha matta under matbordet, men, måste nog säga att de ser bättre ut med matta :)

Svar: mmm, det är också huvudorsaken till att jag inte haft någon matta där, så mycket enklare att städa utan! Men vi äter nog inte så hemskt ofta vid det bordet heller, och så har vi ju inga småbarn som klottar, så kanske det går an att ha det så ett tag framöver ännu :)
Linda

Kommentera här: