1.3.2014 - möbelfix!

Äsch vad jobbigt att måsta gå på jobb när man vaknar upp med världens städ- och fixarfiilis. That´s what the spring weather does to me... Får väl bara hålla ut tills jobbdagen är över och hoppas att feelingen sitter kvar då ännu.
Hur frisk är man annars när man kommer upp på vindsvåningen och blir glad när man möts av det här?
 
 
Men ni förstår nog inte hur det sett ut här innan. För det första har rummet varit så fullt med saker skräp så man knappt sett golvet. Och för det andra så har rummet känts så mörkt och instängt med alla träytor, så bara att få taket målat ändrade halva rummet! Dessutom har det varit några lager av mindre fagra tapeter på väggarna, som nu är nedrivna. Väggarna har nu målats med grundfärg innan de nya tapeterna kommer upp. Det blir samma tapeter som i andra rummet, eftersom rummen hänger ihop utan någon mellandörr. Ja, ni lär få en bättre översikt när allting är klart och jag lägger upp bilder på helheten.
Tänkte i alla fall ta och måla skänken här i eftermiddag. Hade först tänkt kasta ut det, men kom fram till att det nog kan bli riktigt bra till smyckes- och accessoarförvaring i och med att detta skall bli mitt klädrum. Har en vision i huvudet här igen om hur det skall se ut, så vi får se om slutresultatet blir något liknande sedan då det är klart.
 
 
 
1 Linn:

skriven

Ääää va KUL att fixa! Det ba kliar i mina fingrar, men jag har inga väggar kvar att måla, agghrrr.

Svar: jepp, när inspirationen slår till är det kul! Vi har gått om jobb åt dig här i huset, du kan få komma hit på sommarjobb :)
Linda

2 Lotta:

skriven

Åh, inte får man slänga riktiga trämöbler!
Skulle ha blivit lite ledsen eftersom jag egentligt är på jakt efter en möbel i stil med den du nu tänker fixa! :)

Svar: fast jag skulle nog inte har slängt den, kanske lagt ut den på nåt pryltorg! Vet att många är ute efter gamla trämöbler :)
Linda

3 Paula:

skriven

Vilken tur att du beslöt dig för att behålla skänken. Så fin!

Svar: jaa, eller det kommer den att bli i.a.f när jag målat den och bytt knoppar på lådorna! :)
Linda

Kommentera här: