11.3.2014 - Vårsolen

Efter att har suttit och kalkylerat med höstbeställningarna hela förmiddagen har jag nu bänkat mig ute i vårsolen med min efter-lunch-kaffe för några minuter. Plockade fram mina gamla Reeboks här om dagen och ser nu att de behöver både upputsning och nya snören. De här svart-vit mönstrade snörena börjar kännas lite för teini för mig känner jag. Men i och för sig var jag nästan teini* när jag köpte dem också, så gamla är de. 
*finskt ord för tonåring.
 

På tal om vår och teinin. Finns det något mer störande på våren (förutom hundskiten överallt) än när mopopojkarna plockar fram sina PV:n eller Hondor eller vad det nu är som gäller nu för tiden, och står vid gatukanten och gasar med dem för brinkarna livet. Det bara osar avgaser runt dem och det där förbannat störande ljudet skulle kunna få mig att slänga dem (mopona alltså, inte pojkarna) i marken så de aldrig sa ett knyst mera. Usch för mopon.
1 Silje:

skriven

Håller med om det där med mopon!! Får mig att vilja rulla ut spikmattor och skriva arga insändare i västis! Nånej, så illa är det inte ;) Men när de åker upp och ner för Kungsgatan får jag nog hålla mig för att inte säga något fult. Jag menar vilken stavelse av ordet gågata är svårt att förstå?
Men härligt med vår är det ju ändå :)

Svar: Hahha! Aj de åker där också, det har jag missat, men det är ju ännu värre. Men jo, något störigt måste det ju finnas med våren också för annars skulle den ju vara för härlig, och det går ju inte an! :)
Linda

2 Paula:

skriven

Minns så väl i högstadiet då våren kom och mopona plockades fram - hela klassrummet luktade bensin och avgaser, pojkarna hade svarta fingrar av olja(?) och det enda de kunde prata om var mopon.

Svar: Hahha! Ja, vilka tider. Skulle de bara veta hur mycket de plågar oss andra ;)
Linda

Kommentera här: