29.1.2014 - att packa smart

Fyra dagar till avfärd. Det börjar vara dags att rota fram sommarkläderna ur vinterförvaret och fundera på vad som ännu borde tvättas osv.
Klänningar är ju alltid lätta att packa ned, de är nätta som de är och funkar till allt. Annat är det med kjolar och shorts. Där tänker jag gärna till lite vad jag skall kombinera med innan jag packar, så att jag inte släpar en massa onödigt med mig. Och så har vi ju det här problemet med kyliga kvällar på Kanarieöarna. Ifjol frös jag så införbannat minns jag. Så i år tänker jag vara väl förberedd och packa med mig flera varma tröjor, och så gärna något stiligare om man skall gå ut och äta fint på kvällarna förstås. Klickade hem den här tjusiga saken idag, men tyvärr tror jag chansen är väldigt liten för att den skall hinna fram i tid till resan. Men jag håller tummarna!
 
 
 
1 Fanny:

skriven

Fina skor :)

2 Jill:

skriven

Jag håller också på att förbereda inför packandet (fast det är fem veckor innan vi åker). Jag tänker på alla trevliga kjolar och toppar jag har i garderoben, men sen när jag drar fram dem märker jag att de inte är så trevliga som jag mindes.

Det där med att kombinera rätt är viktigt, men ändå lyckas jag alltid ta med flera plagg som jag aldrig använder under resan.

Svar: jag vet... Har exakt samma, hur smart jag än tycker jag packar så blir hälften ändå oanvänt. Men nu skall vi ju vara 10 dagar, så kanske jag får användning för det där extra som brukar bli över den här gången! Ni skulle till Teneriffa va, tyckte jag att jag såg på instagram? Vart dit?
Linda

3 Jill:

skriven

Tes, Teneriffa och Las Americas tror jag det var, har lite dålig koll. Har du varit dit? Tips på trevliga ställen?

Svar: joo, har varit där många gånger! Var ju faktiskt dit senast i januari ifjol, om du vill kolla i arkivet :) Där finns en riktigt trevlig strandpromenad längs med vattnet som man kan promenera hur långt som helst med. Sen tycker jag att "gamla stan" på Los Christianos sidan är jätte mysig att gå och äta till på kvällarna :)
Linda

Kommentera här: