2.4.2014 - bloggbyte

Satt exakt hela kvällen igår och bygde upp en ny blogg/hemsida åt syster. Hon har haft  porblem med kommentarsfunktionen (och en massa andra grejer tidigare) på sin gamla blogg, så nu flyttar vi över hennes sida till Wordpress. Jag är inte alls bekant med verktyget från förr, men det verkade vara väldigt enkelt att lära sig. Dessutom gick hela arkivet att flytta över väldigt smidigt!
Nu funderar jag om jag eventuellt skulle ta itu med min blogg också och flytta över den till Wordpress. Det är så himla svårt att hålla på med dessa html-koder som blogg.se kräver och allt verkar så himla komplicerat här för en oduglig IT-hjärna som min. Men gissar jag rätt kommer även flytten av arkivet att vara mycket mer invecklad från den här bloggen (nån som gjort det!?)... Så ja, vi får se vad mina nerver klarar av!
Flytten skulle ju inte innebära nån ändring för er läsare, adressen skulle förbli densamma.
 
Systers blogi under konstruktion.
 

Kommentera här: