30.11.2012 - Skönhet kommer inifrån

Jamen visst gör den det. Kroppen och själens välmående avspeglar sig väldigt mycket utåt i t.ex hyn, håret, dagsformen och inte minst utsrålningen! Därför är ju verkligen en bra kost och goda matvanor A och O.
Men man kan förstås också hjälpa kroppen på traven med att mata i den ytterligare näringsämnen. Därför var jag inte sen på att testa Aloe Vera i vätskeformat när jag fick höra att man kan dricka det. Att man kan dricka Aloe Vera saft, direkt frampressad ur växten, har på något konstigt sätt gått mig helt förbi! Ganska märkligt tycker jag, med tanke på att jag ändå är rätt så bra insatt i både kost och hälsa och gärna förespråkar naturämnen.
 
 
Aloe Veran som växt är ju väldigt helande. Jag har alltid använt den exempelvis brännskador, solbränd hud, finnar... Så varför skulle den inte kunna hela tarmkanalerna och balansen i kroppen?
Jag har nyss börjat dricka en shot av denna Aloe Vera gel (smaksatt med lite tranbär, finns också helt osötad) varje morgon innan frukost och kommer att göra det i åtminstone 3 månader framöver. Först då kan man säga om den har någon påverkan på ens kropp, och ifall den har det så ska man alltså fortsätta med detta kontinuerligt. Göra det till en livsstil.
Aloe Veran kommer i sinom tid att ha rensat ur tarmsystemet (lite som en detox) och därefter balansera upp PH-värdet i tarmarna . Förutom att detta ska att leda till en mer välmående kropp med ett fungerande magsystem kommer det antagligen även att avspegla sig i hyn. Ingen mer torr och frasig vinterhy efter det här alltså!
 
 
Eftersom jag så passligt började ha slut på hudvårdsprodukter bestämde jag mig för att unna mig detta lyxiga hudvårdskit i samma veva. God Jul, Linda! 
En serie helt baserad på Aloe Vera som verkligen känns superb, det lilla jag hunnit testa av den så här långt! Jag är ju en riktig sucker för krämer och lyxiga förpackningar, så det här kändes verkligen som en lyxig julklapp till mig själv :)
Saknade dock ögonkräm i detta kit, så tror jag får ta och beställa en sådan också, när min nuvarande tar slut.
 
 
Alla produkterna kommer alltså från ett märke som heter Forever. De gör alla sina produkter på Aloe Vera växter från egna ekologiska odlingar.
 
 

 
1 j:

skriven

Intressant, hade inte heller hört om drickbar aloe vera! Var har du köpt dessa produkter?

Svar: De säljs bara via privata återförsäljare, de har inga egna butiker. Jag köpte av en här i min stad. Kan nog beställa åt dig om du vill pröva!? Skicka bara ett mail åt mig ([email protected]) isf så kan vi snacka mer.
Linda

2 cia:

skriven

Det finns också att köpa på fitnesstukku.fi :)

Svar: hhmmm... Hittade inte nåt sånt där...? Menade du just densamma eller något motsvarande?
Linda

3 Cia:

skriven

Motsvarande. Du hittar de om du söker aloe vera juice. Har druckit det ca 1 månad.

Svar: ahaa, okej! Men jag ska nog köra på det här märket jag har :) En månad är kanske för kort tid för att säga på, men tycker du det gjort gott för dig?
Linda

Kommentera här: