31.3.2012 - Ris åt Gina Tricot

Alltså jag måste berätta om min senaste incident med Gina Tricot. Är väldigt besviken och måste ge lite ris åt dem.
Jag beställde ett par byxor och en väst från deras onlineshop för ca 2 veckor sen, och ordern gick iväg som den skulle och pengarna drogs från kontot.
Några dagar senare anlände paketet som väntat. Men i påsen låg endast ett par byxor. Inget annat. Ingen väst. Ingen returlapp. Nada. Så jag gick in på nätsidan för att leta upp ett telefonnummer till kundservicen som jag kunde ringa. Fann inget. Så jag skickade ett mail. Nu har det gått en vecka och har fortfarande inte fått något svar på det.
Eftersom jag inte gillade byxorna och ville sända tillbaka dem (vilket inte var så lätt utan returlapp) så gjorde jag det genom att skriva ett litet brev med i påsen. Där beklagade jag mig över min uteblivna väst och saknaden av svar från deras så kallade kundservice.
Nu går jag och väntar och ser om någon väst är på kommande, eller om några pengar skall trilla tillbaka in på mitt konto. Spännande tider.






1 Laura:

skriven

Jag blev också jätte besviken över en beställning jag gjorde ifjol på sommaren. Jag beställde egentligen för att det fanns en bikini jag ville ha, och plockade nu lite annat med som var på rea. Jag beställde, och väntade och väntade.....INGET paket, och förfallodagen på räkningen närmade sig. Jag kontaktade gina tricot som sa att de nog skickat iväg paketet, men kunde inte kolla var det fanns. Jag yrade runt i hela karis och frågade efter ett gina tricot paket åt mig, men nada. Till slut skickade jag åt gina att jag tänker inte betala någon räkning när jag inte fått kläder. De beklagade sig nog inte skärskillt mycket... En annan incident var en månad senare då jag tänkte att jag beställer några plagg till från Rean, de plaggen som jag egentligen ville ha visade sig att inte fanns trots att jag betalat för dem och de syndes på webbutiken. Helt sjukt dåligt, för de va just de plagg som jag ivlle ha mest, annars skulle jag inte ha beställt några.



Är alltså också helt trött på deras onlineshop...

2 Linda:

skriven

Ååååhh, blir så irriterad på sånt där. Hur svårt kan det vara liksom? Fick du dina pengar tillbaka nångång då?

3 Laura:

skriven

Alltså jag hann aldrig betala räkningen, och sa att jag inte tänker betala den om jag ej får några kläder...

4 Linda:

skriven

Jaja, jag som yrade :) nå det var ju bra i.a.f! Jag betalar alltid på en gång jag beställer, tycker det är så trist att betala för nåt som redan är "gammalt" sen på efterhand :) Men då kan det ju ske såna här saker o andra sidan då...

Kommentera här: