26/2-09 - godmorgon

Ikväll bär det av till Karis. Det skall verkligen bli superskönt att komma hem, den här gången också. Det blir en riktigt lång semester, ända fram till tisdag morgon för min del.
Stor del av helgen kommer som vanligt att handla om handboll. Förutom träning på fredag och söndag och match på måndag så skall jag döma ett par mini-flickmatcher på cupen på lördag.
På den resterande tiden skall jag försöka hinna träffa Elin och Isolde som är hemma från Spanien för att vaccineras, umgås med familjen, bowla med föräldrarna, ut och rida med syster, hälsa på släktingar och förhoppningsvis skvallra med kusinen en sväng.
Skönt att för en gångs skull ha lite mer program så slipper jag kanske bli uttråkad av den numera oexisterande staden.

Nu blir det lite frukost, och sedan gymmet. Det är mycket skönt att få träningen undan redan från förmiddagen. Efter jobbet orkar man sällan ta sig i kragen och släpa iväg sig.

Där står mannen och steker omelett åt mig. Jag smygfotar här från soffan.

Ja just det, som svar på Malins och Camillas kommentarer till föregående inlägg. Visst har jag råd att äta bröd, myssli och youghurt med tanke på min kroppsform! Men jag börjar må så himla dåligt av det. Eller min mage tål inte så mycket fibrer. För mycket fibrer leder oftast till svullen mage för mig, vilket sedan leder till magknip och tungt att vara.
Fast för tillfället vet jag inte om det är fibrerna som gör mig dålig. Jag tycks bli dålig av allt jag stoppar i mig. Min mage har inte varit normal sedan vi återvände från Egypten...
Så detta har inget med bantning att göra, även om det inte skadar att skippa lite kolhydrater ;)

1 läsare:

skriven

Jag känner igen mig i ditt magproblem, jag blev också för en tid sedan svullen och olustig av allt jag stoppade i mig, åt en period gefiluskapslar och uteslöt mjölk.. Jag dricker minimalt med mjölk och mår mycket bättre nu, kan äta utan att se höggravid ut! Det behöver ju inte fungera för dej men testa mjölksyrebakteriekapslar!

2 Camilla:

skriven

Ah, då förstår jag :) Tycker själv att jag kan ha samma problem nu som då, men det går i perioder. Ibland spelar det ingen roll vad jag äter, får uppsvälld mage av allt. Ibland kan jag äta vad som helst..

Kommentera här: