31.1.2014 - getting ready for take off

Nåja. Jag börjar äntligen känna mig lite piggare och förkylningen har nästan gått över. Lite snuva och tidvis ont i halsen fortfarande, men annars ser det ljust ut. Så nu skall väl den där årliga förkylningen vara över för i år!
 
Var till Linda igår och fixade benen i strandskick (vaxade alltså) inför resan också. Skönt att inte behöva fundera på att raka benen var och varannan dag när man är på semester.
Något annat som borde trimmas är frisyren. Mitt hår har växt som sjutton senaste månaden och blivit så långt att det inte riktigt går att göra någon vettig page frisyr av det längre. Men det får vänta tills efter resan, hinner inte ta tag i det nu innan.
 
 
 
1 ♥ only:

skriven

Vilken mysig krage tröjan har!

Svar: Tack! Riktigt stor och gosig dessa kalla vinterdagar faktiskt :)
Linda

2 Jill:

skriven

Nu spammar jag dig med kommentarer, förlåt för det. Men jag funderade på det där med vaxning, skulle också vilja göra det före semestern men jag har aldrig vaxat benen tidigare. Jag är lite rädd för att det ska bli rödprickigt/ömt då det är första gången. Inte kul att fara med rödprickiga ben på semestern. Hur blev du efter första besöket?

Svar: Ingen fara för det :) det beror ganska mycket på hurdan hy man har, hur man reagerar. Själv har jag ju en ganska oömtålig hy (inte känslig för sol osv) så min hy reagerar sällan på sånt, men första gången fick jag nog lite röda prickar. De försvann efter en dag typ. Fast sen har jag förstås mycket mörkare och grovare hår än vad du antagligen har, så på det viset borde ju mina ben ta mera stryk av vaxningen när det är grovare hårsäckar att dra upp! Men nu den här gången fick jag inga märken alls! Så om du åker och vaxar typ 3-4 dagar innan er resa tror jag inte det borde bli några prickar kvar när ni åker? Annars brukar ju solen ta bra hand om sånt :)
Linda

3 A:

skriven

Kommer du att beställa in flera storlekar av twisted zip knit? Såg att xs är slut.

Svar: Jag kan bra beställa om det finns intresse! Vill du att jag beställer en åt dig? Har lite andra vårnyheter där storlekar sålt slut som jag borde beställa till av, så då tar jag allting i samma veva. Men nu åker jag ju bort i 10 dagar, så jag måste vänta med beställningen tills jag kommer hem, annars kommer leveransen medan jag är borta.
Linda

Kommentera här: