31.5.2013 - Som chokladpudding, men annorlunda

Nu har jag hunnit testa mina nya chokladprodukter några gånger och tänkte berätta alldeles kort vad jag tycker om dem.
 
  
Rengöringsmjölken och ansiktsvattnet är ungefär som vilka andra rengöringsprodukter som helst, förutom att de har det där lilla extra med sin goda chokladdoft. Doften är inte alls speciellt stark, utan riktigt behaglig. Ansiktsvattnet är svagt färgat, så få inte chock om bomullspadsen ser bruna ut när du torkat ansiktet! (Fast de kan faktiskt också bli bruna av smutsen som kommer från ansiktet, så gick det för mig första gången jag använde ansiktsvatten. Man anar inte hur mycket skit som tränger in sig i huden!) Detta är alltså produkter som skall höra till din dagliga tvättrutin. Själv tvättar jag alltid ansiktet på kvällen innan jag skall lägga mig, men det finns inget som säger att man kan lägga in tvättningen i sina morgonrutiner heller.
 
Men produkten som jag verkligen vill lyfta fram är peelingen. För det första ser det ju ut som världens godaste chokladpudding, skulle bara vilja äta upp den! Och så doftar den ju sååå gott. Men för att bortse från godissuget den framkallar, så har den också en väldigt speciell konsistens. Det här är alltså en peeling i mousse-form med en rätt så oljig effekt. När man lägger den på fuktad hud så blir den väldigt mjuk och behaglig att massera in, och har mycket skonsamma peelingkorn för huden. Efteråt lämnar den en lite oljig yta på huden vilket gör att jag inte behöver lägga någon nattkräm på efter att ha använt denna! Så fastän det står att denna produkt passar alla hudtyper skulle jag speciellt rekommendera den till er som tampas med torr hud, vilket väldigt många gör, speciellt vintertid. Den här räcker det att man tar med i kvällstvätten 1-2 gånger i veckan.
 
Det här är ju förresten en helt perfekt gåva att köpa till en kompis som födelsedagspresent till exempel. Slå ihop er med några väninnor och köp hela setet, känns garanterat som en lyxig present att få!
 

Kommentera här: