31.5.2012 - Thank you Canon

Fick hemsänt den här tjusiga kameran, G1 X, från Canon idag! Ska få låna den i två veckor framåt, medan min egen G12:a är på reparation. Så nu ska vi leka lite och se vad den går för! Verkar vara riktigt jävla bra, utgående från det lilla jag pillat på den nu under eftermiddagen. Men det återstår ju att se.




Så här skriver Canon kort om kameran, som är efterträdare till G12:an och lanserades i mars 2012, på sin hemsida:
Tack vare kombinationen av en stor, 14,3 megapixels Canon CMOS-sensor, en DIGIC 5-processor och ett exceptionellt 4x zoomobjektiv ger PowerShot G1 X dig en systemkameras kontroll och bildkvalitet i en kompaktkameras storlek.





1 malin:

skriven

Vi skall köpa en ny kamera, kanske den där vore något!!

2 elin:

skriven

ser fräääsig ut! Du har alltså skickat din G12 på reparation. Vad gick sönder på den? Min sa ju kaputt igår. Objektivet drar inte in sig mer :/ Tror du sånt går att reparera? Och vart tusan ska man skicka iväg kameran? Frågor frågor frågor :D

3 Linda:

skriven

Malin: Ja, den kunde ju kanske vara nåt för er! Det är ju alltså ingen systemkamera, utan den är ganska smidig att ha med sig i väskan, men tar samtidigt riktigt fina bilder verkar det som!



Elin: Tror det är nånting med ljuskänsligheten som fått fel, för allting fungerar i skärmen, men när jag knäpper av bilden så blir bilderna helt vita! Jag har ännu halvt års garanti kvar på kameran, så jag hörde av mig till nätbutiken där den är köpt, och de skickar den på service. Tror den skulle till Frankrike på reparation..? Det där är ju kanske en svårare sak att reparera med linsen, men kanske du borde höra av dig direkt till Canon och fråga vad de föreslår?

Kommentera här: