20.5.2012 - svar på frågorna

Vad jobbar dina föräldrar med?
Mamma jobbar på apotek och pappa är elektriker.

Ska du jobba heltid med ditt nya projekt?
Jepp, kommer att satsa 100% på det och därmed inte jobba med nånting annat på sidan om.

Var vill du bo i framtiden?
Det har jag faktiskt ingen aning om i nuläget. Skulle väldigt gärna vilja ta över mina föräldrars hus i framtiden, men det beror förstås på livssituationen och vart jobb/familj drar en.

Vad har hänt med din pojkvän? Längesen du nämnt honom i bloggen... Vart flyttade han?
Vi är faktiskt inte tillsammans längre. Han flyttade upp till Vasa ett tag innan jag lämnade Norge och kom hem till Karis.

När skall du öppna din webbshop? Kommer det att sysselsätta dig heltid? Varför öppnade du inte den vid sidan om ett annat jobb?
Har faktiskt inte slagit fast något datum ännu när den kommer att öppna, det beror lite på i vilken takt varorna rullar in. Siktar på slutet av juli eller augusti, men jag återkommer såklart med ett exaktare datum senare.
Webbshoppen kommer att sysselsätta mig heltid, ja. Valde att satsa på det till 100% för att kunna göra det så bra och professionellt som möjligt. Det är så mycket jobb som kräver en massa tid med en webbshop, som man inte ens tänker på, så tror jag skulle gå i väggen om jag skulle ha ett heltidsjobb på sidan om det!

Kan du tänka dig flytta utomlands igen? Norge-Sverige-Danmark? Längre bort?
Eventuellt ja. Men nu ser jag fram emot att stanna här i hembyn ett tag i alla fall!

Sommarens "måste-ha" i klädväg enligt Linda.
Måste vara tråkig och svara samma sak som jag alltid nästan svarar på den här frågan; jeansshortsen!
Funkar i alla lägen, jäkligt snyggt bara som de är och underbart praktiska för semilatmaskar som jag, som inte orkar fundera allt för mycket utan gärna drar på sig första och bekvämaste plagg som kommer emot.

Sevärda filmer, tips?
Herregud, har inte sett en film på eeevigheter... Kanske ni kan tipsa mig istället?

Går du på gym?
Inte just nu faktiskt. Har gått regelbundet på gym de senaste 7 åren, men nu har jag faktiskt inte skaffat nåt kort sedan jag flyttade hem tillbaka. Värderar att börja köra på 10-gångers kort (istället för månadskort) eftersom handbollen och ridningen kommer att börja ta betydligt mer av min tid än tidigare!

Är du singel nu?
Ja, jag är singel nu.

Hur ska man gå ner lika mycket i vikt som dig om man tränar relativt ofta nu redan?
Nu låter det ju som om jag sku ha varit världens fetto tidigare, haha! Nämen nu beror det ju förstås på vad du anser som relativt ofta... Jag skulle rekommendera träning 4-5 gånger per vecka, då varierande med både kondition och styrka. Löpning är ju utan tvekan den absolut effektivaste konditions-/fettförbrännande träningen! Om du redan tränar den mängden men inte märker nån skillnad är det antagligen kosten du måste ändra på. Själv har jag nästan skippat bröd och all form av pasta helt och hållet (undantag görs förstås nu som då) och det har gett resultat för mig. Annars rekommenderar jag flera och små måltider istället för ett par stora om dagen.




Kommentera här: