28.5.2011 - Svar på frågestunden

Hej hej.
Fråga till dig som jobbar med mode och annars är modeintresserad. Vad skulle du ha på dig på ett bröllop i sommar? Gärna några olika alternativ :) Skulle vara helt super ifall du orkade svara på min fråga! :)

Jag skulle satsa på längd. Långklänning! Annars en klänning i en stark färg. Färg är hett i sommar! (Nelly kan vara värt att kolla in)
Själv skulle jag, som ni redan vet, ha min nya fina långklänning (den till vänster) om jag fick gå på bröllop i sommar.



Senast jag gick på bröllop såg jag ut så här.

hur kommer det sig att du har så många projekt som du far på hela tiden, med jobbet?

Det förnyas och öppnas konstant nya Lindex butiker, och jag har både blivit tillfrågad samt anmält mitt intresse att delta i uppbyggningen av dem. De två senaste projekten jag varit på har jag fungerat som superviser för någon avdelning. Det betyder att man leder och har ansvaret för resultatet av den avdelningen. Mycket skoj!


Hur trivs ni i Norge? Planer på att bli länge där? Va skall du göra i sommar?

Norge börjar faktiskt kännas lite mer som hemma nu, så jag trivs faktiskt rätt bra. Vi har inga planer på hur länge vi kommer att stanna, får se när och vart jobbet för en vidare. I sommar kommer jag att jobba på som vanligt, förutom under 3 veckor i juli då jag har semester. Då skall jag vara hemma i Finland, både i Karis och i Vasa!


Beundrar dig då du orkar vara så flitig med träningen. Var hittar man en sådan motivation?

Motivationen ligger faktiskt i hälsan. När jag inte tränar blir jag en jobbig människa med korta nerver, dåligt humör och ångest. Jag mår helt enkelt bäst när jag tränar, både fysiskt och psykiskt. Sedan är ju alla vackra kvinnor man ser i reklamer, på TV etc en liten morot för sig!


Vad saknar du mest från Finland? Vad är största skillnaderna/likheterna mellan Finland och Norge? :)

Mest saknar jag (förutom självklart vänner och familj) vår goda mat. Här i Norge är utbudet bara en bråkdel av vad vi har i Finland. Största skillnaderna/likheterna vet jag inte vad jag skall säga om. Kulturen är ju i stort sett densamma i hela Norden!


Vilka är sommarens måste ha kläder enligt dig? Några bra tips på hur man tränar hemma mitten partiet på koppen?
Trevlig fortsättning på försommaren!

Finns inga måste ha kläderJ :-) Men maxidressen kommer att stå högt på min lista i sommar! Dessutom kommer alla typer av shorts att användas flitigt. Träningstips kommer i skilt inlägg!


1.   
Vad har du får målsättning med träningen? Gärna mer konkret än "må bättre och hålla mig i form":-)

Målsättningen är ju i stort sett att må bra och hålla mig i form :-) Men det är klart jag vill gå framåt konditionsmässigt, så jag orkar ännu mer. Jag gillar känslan av att känna mig stark i kroppen.

2. Vilka (tränings)bloggar läser du?

Uh, jag läser så mycket bloggar så jag inte kan lista dem alla här! :-) Enda träningsbloggen jag läser är nog Lizas (min sambos brors flickvän).

3. Vad tycker du bäst resp. sämst om med dig själv?
Tack för en bra blogg och mycket träningsmotivation!

Nu vet jag ju inte om du menar egenskaper eller kroppsligt, men oberoende så ändrar det där så från dag till dag! En av mina bästa egenskaper är att jag är ambitiös i det mesta jag tar mig an. Sämsta egenskapen? Har inga, haha! Nämen det tror jag nog nån annan får ta och svara på, som ser på mig från en mer objektiv vinkel. 


Vad sysslar sambon din med?

Just nu jobbar han på ett lager och spelar fotboll, inte så mycket  mer.




Kommentera här: