31/1-09 - kl.20.34

Jag lovade ju er en reserapport.

fredag 23/1
Vi vaknade tidigt efter att ha anlänt till El Gouna föregående eftermiddag. Till vår besvikelse var vädret inget vidare. Det enda vi såg var moln.
Vi började ändå dagen med god frukost i hotellets enorma matsal. Utbudet på frukosten var väldigt tillfredsställande, och min frukostfavorit kom att bli den nyttiga fruktsalladen blandad i youghurt.
Senare in på förmiddagen hyrde vi cyklar från hotellet och bekantade oss lite med omgivningen. Vi hittade bland annat en strand, lagunen och en fin båthamn.
När vi cyklat klart åt vi lunch, chillade och kollade handboll på en bar senare på kvällen.

lördag 24/1
Vaknade än en gång till en molntäckt himmel. Efter en springtur åt vi som vanligt  frukost med god aptit och valde sedan att ligga vid poolen trots molntäcket. Yatzi och böcker underhöll oss en stor del av den här dagen, tills vi igen valde att spendera kvällen framför handbolls-VM.

söndag 25/1
Första dagen sol! Vi steg upp tidigt, åt frukost och packade ihop för utflyktsdag. En buss tog oss ut till en hamn där ett par båtar väntade på att ta oss vidare ut till havs. Vi åkte ut till ett korallrev där vi skulle snorkla hela dagen lång. Det var helt otroligt att simma runt med alla fiskar omkring sig och se på det fina undervattenslivet i världens klaraste hav.
Vi återvände till fast mark på sena eftermiddagen och låg utmattade på rummet resten av kvällen.

måndag 26/1
Den här morgonen vaknade vi med dåliga magar. Antagligen hade maten på båten eller något annat vi fått i oss satt igång tarmarna ordentligt.  Detta fortsatte tyvärr även resten av resan. Läget var dock inte allt för kritiskt för mig, medan mannen hade det snäppet värre. Trots några extra toalettbesök och lätt illamående valde vi att lägga oss vid poolen och njuta av den andra soldagen. Mot eftermiddagen blev det även ett och annat spel i yatzi.

tisdag 27/1
Mera sol. Mera pressande vid poolen. Mera toalettbesök.
På kvällen åkte vi in till grannstaden och turistorten Hurghada. Fruktansvärt ställe. Skitigt, kaotiskt och stressigt. Efter 40 minuter tog vi bussen tillbaka och njöt av stillheten i vår egen lilla by istället.

onsdag 28/1
Sista dagen. Vi tog ut det sista av solen och låg vid poolen hela dagen.

torsdag 29/1
Hemfärd.

1 Malin:

skriven

Ni e så grymt söta tillsammans :)