en matblogg

Jag har bestämt mig för att ändra på mina matvanor lite under ett par veckor. Min mage lever nämligen ett helt eget liv, som jag inte uppskattar. Får den inte mat, och rätt sorts mat, regelbundet sväller den upp och blir riktigt jobbig. Sällan får jag ont på grund av det här, men jag känner mig jäkligt stinn. Dessutom för den ett himla oljud.
Så jag skall försöka lämna bort bröd helt och hållet i ett par veckor och se om jag märker någon skillnad. Bröd har ju en tendens att jäsa ordentligt...
Skulle detta resultera i en mindre mage i bantingssyfte skulle jag inte heller klaga.

Såhär såg min matkass ut idag när jag handlade:

- Avocado
- Äppel (inte heller speciellt bra enligt min mage)
- Satsumas
- Banan
- Youghurt
- Havregryn (tänkte återuppta grötätandet)
- Malet kött
- Gris schnizel
- Ägg
- Mjölk

image511 image512 image513

Så får vi hoppas min mage blir nöjd.
Om någon med större kunskap om mat har några tips, så tar jag gärna emot.
1 Pipsan:

skriven

Det där låter smart, att lämna bort brödet. Jag har iaf redan märkt skillnad efter 4 dagar. Annars vet int jag riktigt vad som skulle kunna hjälpa. Jag har riktigt känslig mage å får typ av allt stinn mage, gaaah! Men nu e de iaf lite bättre :) Lycka till!

Kommentera här: