rulla rulla

Vet ni vad jag gjorde igår. Jag åkte rollerblades. För andra gången i mitt liv!
Vill minnas att jag gjorde ett tafatt försök att behärska denna roliga träningsform någon gång under mina lågstadieår . Men efter det lade jag rullskridskorna på hyllan.
Men igår gjorde jag alltså mitt andra åk, i hopp om att lära mig använda dessa mystiska skor. Även om jag lätt kunde förväxlas med bambi på hal is måste jag väl medge att det gick helt okej. Jag föll ju i alla fall inte. Men någon proffsåkare lär det inte bli av mig. Bromsarna var definitivt den del som skrämde mig mest, och den del jag behärskade sämst. Men ändå lyckades jag ta mig fram de 10-12 kilometrarna som stod på kartan.
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig denna gång. Var är den då man behöv den? För det här var nog ett äkta Kodak moment. Men nästa gång skall jag ha med den, jag lovar.
1 Anonym:

skriven

hejhej! hitta till din blogg via en massa skumma vägar! fin blogg o trevligt läsande!har själv precis skaffat rollerblades o känner precis likadant! bara asfalten e platt jämn o fin så går de nästan för bra! hah men genast övergångsställe, bromsning och ny asvalt, hjälp. bromsning e ja verkligen skit på o man känner sig faktist som bambi, hah! vi kan ju nån da far två proffs o rulla tisammans!? ha e bra!:)

2 tasapAINO:

skriven

o de va aino me den hurja tasapaino som skrev tidigare inlägg:)

3 sara:

skriven

Hahaha!! Ja vill åxå kunna åka, det ser ju så kul ut!! Hoppas på ett bambikort på din blogg!

Kommentera här: