Flyttdag 1

Flytten har satt igång på riktigt. Hela dagen har jag packat och burit lådor, skrubbat skåp och suckat otaliga gånger över hur mycket skräp vi samlat på oss. Just nu ser jag ingen lösning på var vi skall lägga alla sakerna. Men så fort ena lägenheten är helt tömd borde man väl börja se lite ljus i tunneln.
Eftersom min sambo har en riktig pärtfitta (ursäkta mig) till hyresvärd kräver hon att allting är tömt och tiptop imorgon bitti. Detta även om det är min bästa vän som flyttar in som näst, och hon inte kommer förrän om 1v. Såna personer vill man ge en örfil...
Själv har jag inte samma problem. Min hyresvärd är sjyst och tar allting med ro.
Även min lägenhet kommer att hyras ut åt en bekant som anländer först i mitten av augusti. Så vi har ingen panik med att få ut grejerna därifrån, även om vi gärna vill få det undanstökat så fort som möjligt.

Om vår lägenhet nu köps upp inom de närmaste 3 månaderna går jag i bitar. Tänk att åter igen packa ner allting i lådor efter bara någon månad. Synd, säger jag då.

Resten av kvällen sitter jag fast på jobbet, så flyttprocessen får fortsätta imorgon för min del. Mannen däremot har ett helt litet projekt att ta itu med ikväll ännu. Stackaren. Jag skulle så gärna hjälpa till, men jag får helt enkelt nöja mig med att leta efter ett nytt soffbord och en ny TV-hylla på IKEA.

Kommentera här: