Nervös så det ryker

Åh, fy fan. Fy fan. Fy fan. Jag är så nervös att jag inte kan säga någonting annat. Inte över träningsmatcherna som skall spelas ännu i eftermiddag. Utan över vad som händer därnäst.
Då ryker håret. Nu snackar vi inte 5cm, nu blir det kort! Inte pojkkort, men kort för mig. Så kort som jag troligtvis inte haft håret sedan mina första år i lågstadiet då jag fick smeknamnet Onkel Fester av min syster.
Jag minns då jag kom hem och var stålt som tuppen över min nya frisyr. Då tog systern mig sannerligen ner på jorden  igen. Och inte bara det, hon stampade och krossade allt mitt självförtroende då hon elakt skrattade och sade att jag liknade Onkel Fester från Addams Family (då han bär peruk, om ni minns). Aldrig har jag känt mig så misslyckad som då. Det är ingen lätt barndom jag haft, ska ni veta.
Hoppas resultatet blir bättre denna gång.

Kommentera här: