31/8 och ett nytt ansikte i spegeln

Jag vaknade tidigt imorse igen. Det var inget bekant ansikte jag såg i spegeln då jag steg upp. Men nu, med lite smink i fejset ser jag aningen bekantare ut. Känner mig lätt patetisk då jag sminkar mig en söndag morgon i trakterna där jag vanligtvis går sminklös och iklädd joggingbyxor dygnet runt. Men idag kändes det nödvändigt för att finna ro i mitt nya utseende.
Jag kom även att tänka på, att jag inte har den blekaste aning om hur jag skall fixa till detta hår. Jag har aldrig fixat mitt hår förr. Hur gör man? Hur lyckas dessa brudar få sina pager så fina?



En helt annan grej, som jäg även kom att tänka på för en stund sedan, är att det idag är 31 augusti. Sista dagen i augusti. Det betyder att sommaren nu officiellt är över. Även om den i verkligheten var det redan för flera veckor sedan. Men hoppet om lite sommarvärme har ju ändå funnits kvar. Nu är också hoppet bortblåst.
1 Bloggläsare:

skriven

Plattången kommer att bli din bästa vän! Björn Axens "Volumizer" är en hit för att få volym.

2 marika:

skriven

Satsa på produkter som gör ditt hår glänsande och plattången! Det funkar!

Kommentera här: