Ich liebe Stuttgart.

Oj jisses. Var skall jag börja? För att börja med att ge rätt intryck av vår resa kan jag säga att JAG ÄLSKAR STUTTGART.
Hade ju som jag tidigare nämnt förväntat mig regn hela veckan. Men så var inte fallet. Sol, varmt och fint varenda dag förutom 1 som var halvmulen. Den dagen passade vi på att shoppa.
Redan fredag kväll då vi anlände till Frankfurt, och 2½h senare i Kornwestheim åkte vi in till Stuttgart för en bit mat och för att se oss omkring lite grann.
Lördag morgonen började vi med en länk. Som även visade sig bli den enda på resan. Efter det började svineriet med pommes och andra onyttigheter varenda dag. Några timmar på dagen solade vi på Freibad innan det var dags att åka hemåt och tillreda energifull mat till kvällens matchhjälte. Fort gick tiden innan det var dags för oss att sätta oss på VIP läktarna i hallen för att beskåda matchen och serveras gratis dryck och mat.
Efter matchen på kvällen började vi festligheterna på en krog som sponsrade laget. Vi bekantade oss lite grann med lagkamraterna och tyskan och engelskan flöt på som smort.
Därifrån bar det vidare till andra krogar och andra roliga äventyr.
Söndagen latade vi oss än en gång på Freibad.
Även måndag var soldag + utgång på kvällen i ett tomt Stuttgart.
Tisdagen som var lite sämre shoppade vi loss inne i Stuttgart centrum. Jag är bl.a 8 par skor rikare. Plus lite till. På kvällen hade vi för mening att åka och kika på en LIVE-keikka av ett svenskt band som vi tidigare "raggat upp" i bilen. Vi hittade tråkigt nog aldrig till platsen. Så istället åkte vi in till Ludwigsburg för att käka glass. Slutligen kikade vi på en komedi och sög i oss onyttigheter. Liksom alla andra kvällar.
Onsdag. Soldag igen. En lång sådan som avslut. Via IKEA på mat och sedan hem. Kvällen chillade vi sedan i hemmet med kortspel, champions league final och (surprise surprise) snacks.
Natten blev inte lång. Efter 3 timmars sömn stratade vi iväg mot Frankfurt flygplats för att sedan vänta där i 6h på vårt flyg medan våra snälla husvärdar själva flög hem från Stuttgart.


Det var vårt reseprogram i korthet.
D
etta var absolut en av mina bästa resor NÅGONSIN. Jag väntar redan på att få åka tillbaka.


Männen där är ett kapitel för sig. Hade inte förväntat mig ett sådant utbud på snygga män, men det var helt sjukt. Jag pratar inte normalt snygga nu, utan råsexiga. Ni förstår inte ens.

Foton från resan kommer inom kort in på http://www.pixbox.se/usr_show_id1659_page0_order1.html.
Och foton på mina inköp skall jag publicera här på bloggen. Just give me some time.

Kommentera här: