tråkig början på veckan.

Efter en skön helg i Karis väntade igår, måndag alltså, en 5½h lång tågresa upp till Vasa. Tänkte att okej, det är sådant man får leva med, smällar man får ta. Resan gick också relativt smärtfritt. Märkligt nog har jag ofta turen att få lite ögongodis brevid mig då jag pendlar dessa långa sträckor. Så även igår.
Vad som var mindra trevligt då jag kom hem var kuverten med räkningar som väntade på mig. Men just nu bryr jag mig inte ett dugg om dem, utan endast om brevet gällande förhöjning av hyran. Min hyra skall höjas ytterligare från det rövarpris jag redan betalar för ynka 29 kvadrat. Jag har blivit deppad över mindre. Jag kommer heller inte att acceptera denna höjning, utan bryta mot mitt kontrakt och söka en ny lägenhet. Jag har helt enkelt inte råd, hela mitt studiestöd går redan som läget är nu till hyran. Synd då jag trivs så bra bara... Men på måndag skall det förhandlas vidare. Så fram tills dess skall jag försöka hålla humöret uppe och låta bli att gnälla.

Njut av vårsolen istället.
För, mina damer och herrar. PAMPAS WEEK has begun.
1 Syedenya:

skriven

Thank you for producing such a down to earth site.

Kommentera här: