Karis di primavera.

Primavera betyder vår, på Italienska, har jag lärt mig. Om man kan säga Karis di primavera är sedan en helt ny fråga. Som jag inte har något svar på. Meningen var oberoende att det skulle stå för typ "vår i Karis", eller " i Karis våras det". Något i den stilen.
Som vanligt är jag alldeles ensam hela dagen när alla är på jobb, så jag får sysselsätta mig själv. Men det lär inte vara något problem den här helgen. Förmiddagen ägnade jag åt en springtur på den bara asfalten i Billnäs. Efter lunchtid skjutsade jag min mor till jobbet för att själv ha tillgång till bil. Det hör ju till att cruisa runt stan i  Karis då det börjar våras, så varför skulle jag vara annorlunda.
Min cruising ledde till ett par stopp i olika butiker. Jag inhandlade en skimrande grå ögonskugga från Isadora - Light and shade. Den skall pryda mina ögonlock imorgon för att ge mig den glammiga partylooken och de halvsotade ögonen jag planerat in. Jag skall se ut som en gudinna. Synd bara att vi troligtvis skall bada bastu, jag blir alltid så trött och oinspirerad att fixa mig då.
                                                                        image2   

Eftermiddagen, från och med ca 10min framåt, skall jag klippa hår, hämta mamma, promenera med syster och hästarna, se på bronsmatch i herrhandboll i Sjundeå och slutligen besöka Serendi art café för att avnjuta en födelsedagsdrink med födelsedagsbarn.

Kommentera här: